Hand-carved trees

March 2, 2010

Hand-carved trees from Pear wood. I was thinking of building these trees into some furniture, but I’m not quite sure yet. The trees are 3.5 cm high.

6 Responses to “Hand-carved trees”

  1. nonsholten Says:

    Gaaf die boompjes

    Like

  2. dezekantop Says:

    Mooi en poetisch handwerk, zo verstild, kan ik dit soort werk bestellen misschien? Liefs je grote zus, xxx

    Like


    • Hi Monique
      Dit soort werk ontstaat onverwacht en onaangekondigd en moeilijk om er een prijs op te zetten omdat ik er een paar dagen over doe, en ze zijn zo klein en eigenlijk nutteloos.
      Ik heb pas het boek van houtbewerker James Krenov gelezen heel mooi, iemand die over de liefde voor hout en het houtbewerken schrijft, en daar bij blijft hoe moeilijk het ook is om geld te verdienen met dit vak. Hij wijkt niet af van zijn visie. En zal het hout nooit misbruiken. Het was voor mij een steun gedachten een hart onder de riem. En liefde voor het vak behouden vandaar dat ik weer eens het zakmes gepakt heb. En op deze manier dicht met hout in contact ben.

      groetjes Astrid

      Like

  3. Maarten-Jan Says:

    Wat tof! Beetje jammer dat ik nu ook direct met dit idee aan de slag wil :(.

    Dank voor de inspiratie!

    Like


Leave a Reply

